TYP: a1

Livorno - rejsy, mapa, opisy, zdjęcia, forum, czartery jachtów

Opis lokalizacji: Livorno


Drugi co do wielkości po Genui port Włoch zarówno pasażerski jak i handlowy. Imponuje i przytłacza rozmiarem. Podobnie ma się z miastem, jest rozległe, a kamienice monumentalne z podcieniami i wielkimi oknami wystawowymi na parterze. Stare miasto położone jest między dwoma kanałami, a portowym nabrzeżem w pobliżu Fortezza Vecchia, która broniła w dawniejszych czasach wejścia do portu. Po przeciwległej stronie, w miejscu gdzie kanał rozszerza się i łukowato otacza tę część starego miasta znajduje się Fortezza Nuova. To północna granica starej zabudowy, dalej zaczynają się budowle o charakterze industrialnym i przemysłowym. Fortezza Nuova powstała w 1590 roku i usytuowana została na wysepce w całości otoczonej kanałami. Livorno trudno nazwać typowym toskańskim miastem. Na każdym kroku znajdziemy świadectwa tego, że dominuje tu przemysł zarówno portowy jak i hutniczy oraz rafineryjny. Mniejszy nacisk położyły władze miejskie na turystykę. Podobnie kanały, które teoretycznie mogły by stanowić prawdziwą atrakcję, w tym wypadku raczej nie przyciągają turystów. Są bowiem jedynie miejscem do cumowania rozlicznych kutrów i łódek rybackich. Powszechna jest opinia, że po prostu okropnie cuchną, zatem trudno się spodziewać, że po ich nabrzeżach będą wędrować spacerowicze.
Kąpieliska i miejsca do plażowania usytuowane są wzdłuż ciągnącej się w kierunku południowym Viale Italia. Pokryte betonem plaże z reguły w sezonie są gęsto okupowane przez miejscowych i turystów. Zejścia do wody umożliwiają drabinki, a za zajęcie leżaka trzeba płacić. Lepsze miejsce do letniego wypoczynku oferuje położony na północ od Livorno kurort Tirrenia. Odległość od centrum miasta wynosi około 14 kilometrów.
Trudno w tym mieście szukać specjalnych turystycznych atrakcji. Obecność gigantycznego portu, mającego znaczenie strategiczne, spowodowało, że Livorno było intensywnie bombardowane przez aliantów w czasie II Wojny Światowej. Zatem to co warto obejrzeć to wspomniane Fortezza Vecchia, Fortezza Nuova i stare miasto z zachowaną katedrą.
Port osłonięty jest kilkoma falochronami zewnętrznymi. Podchodząc od północy należy kierować się na wejście oznaczone znajdującym się umieszczonym na główce falochrony zachodniego światłem (Bl(3) z 10s 12m 7Mm) z sektorem białym 060 – 130 stopni. Na główce falochronu wschodniego ustawiono światło (Bl(3) c 10s 12m 7Mm). W porcie wewnetrzym znajduje się kilka basenów, tak, że łatwo się w nim pogubić, zatem warto wcześniej zaopatrzyć się w dokładne podejściowe mapy. Zasada jest jedna, płyniemy kursem 150 do momentu gdy dostrzeżemy światła na główkach falochronów osłaniających basen wewnętrzny o nazwie Porto Mediceo. Te światła to na główce północnej (Bl(2) c 6s 7m 6Mm) i na główce południowej (Bl(2) z 6s 7m 5Mm). W tym basenie przystań jachtowa z pływajacymi pomostami znajduje się przy zachodnim oraz południowym nabrzeżu.
Przy podejściu od południa musimy kierować się na światła falochronów oznaczające południowo zachodnie wejście, na południowej Bl z 3s 6Mm, na pólnocnej Bl c 3s 6Mm. Kierować się należy na światło latarni ustawionej na portowym nabrzeżu (Bl(4) b 20s 52m 24Mm). Po przekroczeniu główek skierować się ku północy i płynąc aż do momentu gdy dostrzeżemy światła oznaczające wejście do wspomnianego Porto Medico.

TYP: a3
0 0
Komentarze
Byli tam
dodaj siebie
Chcą tam być

Nikt jeszcze się nie dodał. Bądź pierwszy!


dodaj siebie
TYP: a2