TYP: a1

Brindisi - rejsy, mapa, opisy, zdjęcia, forum, czartery jachtów

Opis lokalizacji: Brindisi


Jest to przede wszystkim znaczne miasto portowe. Tutaj swój początek mają linie promowe do chorwackiego Dubrownika, do albańskiego Durres i do Grecji. Jest to także ważny port przeładunkowy i jednocześnie ośrodek przemysłowy. To industrialne oblicze przysłoniło fakt, że miejsce to ma całkiem ciekawą i bogatą historię. Turyści traktują Brindisi jako miejsce przesiadkowe z promów, by ruszyć w dalszą drogę prowadzącą przez Włochy, lub by szybko się przenieść się na promy i statki, którymi wyruszą w dalszą morską podróż na podbój Chorwacji, Albanii lub Grecji. Tak postępując dużo tracą, bowiem już w VIII wieku p.n.e. była w tym miejscu osada znana z obróbki metalu. Potem nastąpiły czasy rzymskie, wystarczy wspomnieć, że bywał tu Cyceron i Wergiliusz, który w tym mieście napisał kilka części „Eneidy”. Ale to nic – stąd przecież wyruszały krucjaty do Ziemi Świętej. Ślady tych wszystkich zdarzeń można ciągle odnaleźć w architekturze i zabytkach miasta. Co jeszcze z tej przebogatej historii tego miejsca? Otóż przez krótki czas, po przybyciu króla Emanuela III Brindisi było przez kilka miesięcy stolicą Włoch – od 10 września 1943 roku do lutego 1944 r.
O znakomitości i ważności miasta świadczą dwa zamki, które go strzegą. Jeden z nich wzniesiony w XIII wieku stał się na owe wspomniane miesiące siedzibą króla Włoch Wiktora Emanuela – to zamek Svevo. Drugi z zamków jest wysunięty w morze, usytuowany na wyspie w pobliżu portu jest pierwszą budowlą ukazującą się przybywającym drogą wodną. To zamek Aragoński zbudowany przez Ferdynanda I Aragońskiego.
Port stanowi ogromna, głęboko wcinająca się w ląd i rozczłonkowana zatoka dodatkowo osłonięta długim falochronem przechodzącym przez niewielką wysepkę Sant` Andrea, na której znajduje się zamek Aragoński i ciągnącym się dalej w kierunku wschodnim. Port podzielony jest na trzy zasadnicze baseny, zewnętrzny Porto Esterno, usytuowany nieco głębiej Porto Medio i wreszcie wewnętrzny Porto Interno. Porto Esterno nie nadaje się na przystań jachtową. Są tu wyłącznie wielkie nabrzeża przeładunkowe. W północnej odnodze Porto Medio usytuowana jest Bocca Di Puglia Marina, jednak postój w tym miejscu mimo, że zatrzymamy się u stóp zamku Aragońskiego, wiąże się z koniecznością długiej wędrówki do centrum miasta. Najdogodniejsze miejsce postoju to Porto Interno, aby tam wpłynąć należy pokonać dosyć długi kanał. Zaraz za jego końcem otwiera się wejście do skierowanej ku południu odnogi. Tutaj przy nabrzeżu zachodnim znajduje się port promowy. W jego pobliżu znajdziemy dogodne miejsca do cumowania. Należy się jednak liczyć z tym, że mogą nas z tego miejsca przepędzić. Wtedy pozostaje skierować się do drugiej odnogi ciągnącej się w kierunku zachodnim. Tam przy północnym brzegu znajdziemy Lega Navale Marina z wieloma pomostami cumowniczymi.
Wejście do portu zewnętrznego oznakowane jest klasycznie zielonym światłem na krańcu falochronu od północy i czerwonym umieszczonym na skale po stronie południowej. Wejście do Porto Medio oznaczone jest światłem białym latarni umieszczonej na wysepce oddalonej na północ od tego wejścia (Bl (4) b 20s 28m 21Mm). Kierować należy się na światła zielone i czerwone, które ustawione na krańcach falochronów ograniczające wejście. Kolejne klasyczne światła oznaczają wejście do przesmyku prowadzącego do Porto Interno. Nie podajemy charakterystyki tych świateł bowiem i tak są one słabo widoczne na tle oświetlonego miasta. Trzeba zatem zachować szczególną ostrożność i zapoznać się wcześniej z planem portu.

TYP: a3
0 0
Komentarze
Byli tam
dodaj siebie
Chcą tam być

Nikt jeszcze się nie dodał. Bądź pierwszy!


dodaj siebie
TYP: a2