TYP: a1

PZU wyjaśnia, dlaczego nie zapłaci za remont "Chopina"

poniedziałek, 6 grudnia 2010
Weronika Morys
Fryderyk ChopinW uzasadnieniu swojej decyzji Grupa PZU podała, że ubezpieczenie obejmuje ryzyko związane z pogodą - heavy weather. Zdaniem firmy ubezpieczeniowej sztorm o sile 8-9 stopni w skali Beauforta jest zbyt mały, żeby można było go uznać za “heavy weather”.

PZU tłumaczy to pojęcie jako "nadzwyczajne warunki pogodowe" czyli wiatr o sile 10 stopni w skali Beauforta i odpowiednia fala. Tymczasem w języku angielskim określenie "heavy weather" oznacza po prostu "warunki sztormowe" i dotyczy wiatrów od 7 stopni w górę. Adlard Coles, klasyk żeglugi w sztormowych warunkach "ciężką pogodę" rozciąga również na wiatry słabsze - od 5 stopni w górę.

Sekretarz Generalny Polskiego Związku Żeglarskiego, Zbigniew Stosio, poinformował, że PZŻ wymawia PZU, ubezpieczycielowi zawodników-żeglarzy, ich dotychczasowe ubezpieczenia i przenosi się do innych ubezpieczycieli. Dotyczy to paru tysięcy żeglarzy.

Więcej informacji można znaleźć na stronie: szkolapodzaglami.org.pl
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 24 lutego

Sejm przyjął ustawę o przekopie Mierzei Wiślanej
piątek, 24 lutego 2017
Rozpoczął się w Krakowie kolejny XIX festiwal Shanties pod hasłem "Ruszajmy w rejs". Grand Prix festiwalu otrzymały odnowione "Stare Dzwony".
czwartek, 24 lutego 2000
Na rafie koralowej u wybrzeży Kuby stracony został s/y "Asterias", jacht Śląskiego Yacht Clubu.
sobota, 24 lutego 1990
Wodowanie żaglowca "Pommern", obecnie statek muzeum w alandzkim Marienhamn.
wtorek, 24 lutego 1903