Konstrukcja idealna Cranchi Mediterranee 43HT
Wielofunkcyjna platforma rufowa |
Stocznia Cranchi, która obecna jest na rynku jachtów od 1870 r., posiada w swojej ofercie ponad 20 modeli luksusowych jachtów motorowych, charakteryzujących się nowoczesnym designem oraz wspaniałymi właściwościami nautycznymi. Jedną z najciekawszych linii jachtów z oferty stoczni jest seria Mediterranee, składająca się z trzech modeli dostępnych w wersji Open lub HT. Najmniejszym reprezentantem tej linii jest model 43 HT, który pełen jest nowoczesnych rozwiązań znanych z dużo większych jednostek. Jacht ten napędzany jest przez jeden z najbardziej efektywnych układów napędowych – Volvo Penta IPS w wersjach IPS 500 (2 x 370 KM) oraz IPS 600 (2 x 435 KM). Dzięki zastosowaniu tego rewolucyjnego napędu jednostka rozpędza się do prędkości 38 węzłów, a jej prędkość turystyczna wynosi 29 węzłów. Są to bardzo dobre osiągi dla łodzi o wymiarach 13,8 m x 4,15 m.
Funkcjonalność i design
Przemyślany kokpit to podstawa
|
43 HT został zaprojektowany zgodnie z najnowszymi trendami i posiada bardzo wiele ciekawych i funkcjonalnych rozwiązań. Szeroka platforma rufowa wyposażona jest w specjalny system do wodowania i parkowania skutera bądź pontonu. Opcjonalnie dostępna jest też hydrauliczna platforma rufowa, która po opuszczeniu znajduje się 60 cm pod wodą. Kokpit jachtu podzielono na dwa obszary. Na rufie znajduje się kanapa w kształcie litery „L”, przy której zamontowano elektrycznie chowany stolik. Dzięki temu cała rufowa część kokpitu może zamienić się w ogromny materac do opalania. W tej części kokpitu znajdziemy również dodatkową kanapę oraz drugi stolik. Bliżej dziobu umiejscowiona jest nowoczesna sterówka z trzema fotelami oraz leżanką na lewej burcie. Warto zauważyć, że fotel sternika regulowany jest elektrycznie we wszystkich płaszczyznach, dzięki czemu każdy znajdzie dla siebie odpowiednią pozycję do wygodnego prowadzenia jachtu. Nad niemalże całym kokpitem rozpościera się elektrycznie otwierany dach. Rozwiązanie to zadziwia swoją innowacyjnością – za pomocą jednego klawisza zamykamy lub otwieramy kokpit, co całkowicie eliminuje użycie plandek (za wyjątkiem plandeki rufowej, służącej do pełnego zamknięcia łodzi na dłuższy postój). Deska rozdzielcza jest bardzo funkcjonalna, a jej obsługa odbywa się w sposób intuicyjny. Ploter, joystick IPS, włączniki znajdują się dokładnie tam, gdzie się ich spodziewamy, co znacznie ułatwia obsługę jednostki. Widoczność z centralnie umieszczonego miejsca sternika jest wspaniała i gwarantuje pewne i bezpieczne pływanie.
(...)
.