TYP: a1

Remont Kanału Niegocińskiego

czwartek, 21 stycznia 2016
Redakcja
W tym roku rozpocznie się remont Kanału Niegocińskiego, który łączy jeziora Niegocin i Tajty. Remont spowoduje utrudnienia dla żeglarzy, którzy będą musieli płynąć przez Giżycko.

Kanał Niegociński ma długość 1200 metrów i łączy jeziora Niegocin i Tajty. Pływają po nim przeważnie mniejsze jednostki, ale bywa na nim tłoczno. Administrator mazurskich jezior, Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Warszawie zaplanował na ten rok remont szlaku. Jak mówi Urszula Tomoń, rzecznik prasowy RZGW, prace obejmą rozbiórkę starych, zniszczonych umocnień brzegów i odbudowę ubezpieczeń brzegowych wraz z udrożnieniem i przywróceniem głębokości żeglownej 1,5 m. Koszt remontu wyniesie 11,5 mln zł.


Nie wiadomo jeszcze, kiedy dokładnie ma się rozpocząć remont - na razie nie ma jeszcze nawet wyznaczonego terminu przetargu. Wiadomo jednak, że remont wiązać się będzie z utrudnieniami dla żeglarzy. Ruch z Kanału Niegocińskiego będzie musiał przejąć Kanał Łuczański płynący przez Giżycko. Nad kanałem rozciąga się most obrotowy - jedyny tego typu w Europie. Most jest otwierany ręcznie, by mogły pod nim przepłynąć łodzie i statki. W czasie otwarcia mostu ci, którzy chcą się przedostać do leżącej za kanałem części miasta, muszą nakładać kilka kilometrów. Kanał Łuczański jest bardzo popularny wśród żeglarzy, latem pokonuje go co dnia nawet kilkanaście tysięcy łodzi. Zwiększony ruch przez Kanał Łuczański będzie wymagał nowego harmonogramu otwierania mostu.
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 20 września

Po zwycięstwie w regatach Plymouth-Vilamoura-Plymouth już na Kanale La Manche w silnym wietrze "Almatur II" łamie maszt; po prowizorycznej naprawie jachtu kontynuuje żeglugę do Dover, tuż przed portem w wyniku wywrotki jacht zatonął, a załogę uratowano.
wtorek, 20 września 1983
Rozpoczęły się pierwsze po II wojnie światowej regaty o Puchar Ameryki; wszystkie wyścigi wygrała "Columbia" z Briggsem Cunninghamem jako skipperem.
sobota, 20 września 1958
W Hamburgu został zwodowany "Passat", bark przeznaczony dla armatora Ferdinanda Leisza; przez lata żeglował do Australii i Ameryki Południowej, a obecnie pełni funkcję statku muzeum w Travemuende.
środa, 20 września 1911