Niesamowite śluzy: Caen Locks Hill

niedziela, 12 sierpnia 2012
Michał Woźniak
Caen Locks Hill to zespół śluz na kanale Kennte i Avon między Rodwe i Devizes w Wiltshire w Anglii. Inżynierem, który zaprojektował tą budowlę hydrotechniczną był John Rennie.

Łączna liczba śluz w tym miejscu to 29. Na odcinku długości 3,2 km różnica poziomów wynosi 72 m. Śluzy dzielą się na trzy grupy. Pierwsze siedem zaczynające się od Foxhangers Wharf Lock, a kończące na Foxhangers Bridge Lock, leży na odcinku 1,2 km. Kolejne szesnaście śluz umiejscowionych jest blisko siebie – jedna za drugą na jednym zboczu. Ze względu na ostry kąt nachylenia terenu odległości między śluzami są niewielkie. Ostatnia grupa śluz mieści się w Devizes.

Gdy nastały czasy kolei kanał wyszedł z użycia i został zamknięty. Ostatni ładunek przewożony tą drogą rozpoczął podróż w Avonmouth, a zakończył w Newbury – było to w październiku 1948 roku. Od roku 1960 rozpoczęły się wielkie prace odbudowy i konserwacji, które uwieńczone zostały wizytą królowej Elżbiety II w 1990 roku.

Cały kompleks wymaga znacznej ilości wody. W 1996 roku w Foxhangers została zainstalowana pompa. Jej zadanie to transport 32 mln litrów wody dziennie. W 2010 roku British Waterways zainstalowało 12 nowych wrót, w celu ograniczenia odpływu wody. Co ciekawe drewno uzyskane z przebudowy zostało użyte do budowy nowego mostu, który został zadedykowany Arabelli Churchill.



TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 20 września

Po zwycięstwie w regatach Plymouth-Vilamoura-Plymouth już na Kanale La Manche w silnym wietrze "Almatur II" łamie maszt; po prowizorycznej naprawie jachtu kontynuuje żeglugę do Dover, tuż przed portem w wyniku wywrotki jacht zatonął, a załogę uratowano.
wtorek, 20 września 1983
Rozpoczęły się pierwsze po II wojnie światowej regaty o Puchar Ameryki; wszystkie wyścigi wygrała "Columbia" z Briggsem Cunninghamem jako skipperem.
sobota, 20 września 1958
W Hamburgu został zwodowany "Passat", bark przeznaczony dla armatora Ferdinanda Leisza; przez lata żeglował do Australii i Ameryki Południowej, a obecnie pełni funkcję statku muzeum w Travemuende.
środa, 20 września 1911