Sport motorowodny w Polsce jest dyscypliną obejmującą wyścigi łodzi w klasach otwartych i sportowych oraz skuterów wodnych. Oprócz znacznych różnic w modyfikacjach silnika występujących między klasami otwartymi, a sportowymi wyróżnić możemy także zróżnicowanie klasowe ze względu na kadłub łodzi (łodzie jednokadłubowe, katamarany i trimarany). Wyścigi odbywają się przeważnie na jeziorach i rzekach po okręgu, który ograniczony jest bojami zwrotnymi. Najwyższą instytucją w Polsce jest Polski Związek Motorowodny i Narciarstwa Wodnego, który podlega pod Międzynarodową Federacje Motorowodną UIM.Sport motorowodny kojarzy się przede wszystkim z osobą Waldemara Marszałka. Warto jednak wspomnieć, że Polska jest jedną z najsilniejszych ekip w Europie, w skład której wchodzi wielu uzdolnionych multimedalistów. Tacy zawodnicy jak Tadeusz Haręza, Lechosław Rybarczyk, Henryk Synoracki, to oprócz Waldemara Marszałka najbardziej utytułowani aktywni sportowo motorowodniacy w Polsce.
Warto także wspomnieć o młodszym pokoleniu utytułowanych motorowodniaków, do którego zaliczyć można na przykład braci Gembiaków! Bliźniacy startują od 9 roku życia, a na swoim koncie mają już kilkanaście medali Motorowodnych Mistrzostw Polski, a także medale Mistrzostw Świata i Europy.
Aktio Powerboat Racing Team to istniejąca od 2010 roku drużyna motorowodna, w skład której wchodzą bracia bliźniacy Marcin i Michał Gembiakowie. Bracia swój debiut odnotowali w 1995 roku w nowo utworzonej klasie młodzieżowej SM (Sportowa Młodzieżowa), zdobywając nieoficjalnie Mistrzostwo Polski. Pierwszym znaczącym sukcesem dla bliźniaków oprócz licznych tytułów krajowych był debiut na Mistrzostwach Europy w 2001 roku, na których to bracia zdobyli srebrny i brązowy medal. Od 2002 roku Marcin i Michał pływają w klasie T-550, w której odnoszą znaczące sukcesy na arenie krajowej oraz międzynarodowej. Michał jest aktualnym Mistrzem Europy i srebrnym medalistą Mistrzostw Świata, Marcin brązowym medalista mistrzostw Europy oraz brązowym medalistą Mistrzostw Świata.
Sezon motorowodny ze względów pogodowych trwa od maja do września. Zawodnicy jeszcze przed jego rozpoczęciem wodują sprzęt by sprawdzić
jak przez okres zimowy udało się go przygotować. Na liście spraw jakie trzeba wykonać, by wejść w nowy sezon dobrze przygotowanym, znajdują się: przygotowanie i remont silników (zwykle jeden silnik służy do startów w najważniejszych i najbardziej prestiżowych imprezach, reszta to sprzęt treningowy bądź wykorzystywany do startów w Mistrzostwach Polski), kontrola łodzi pod kątem sprawności wszystkich podzespołów i bezpieczeństwa (niejednokrotnie podczas sezonu dochodzi do kolizji, które mogą w sposób znaczący wpływać na stan techniczny łodzi i sztywność całej konstrukcji, warto skontrolować czy struktura ta nie jest naruszona), przygotowanie fizyczne zawodnika (wyścig trwający około 20 minut to wbrew pozorom czas wymagający od zawodnika zarówno dobrej kondycji fizycznej, siły, jak i silnych nerwów). Poza tym każda klasa posiada normy wagowe, poniżej których sprzęt nie może zostać sklasyfikowany. Powyżej tych norm natomiast każdy kilogram w nadmiarze to strata na dynamice i prędkości).
Cała reszta przygotowań odbywa się po zejściu na wodę. Wtedy to można dostosować parametry silnika i łodzi do warunków jakich możemy się spodziewać na trasie zawodów. Tu najważniejszy jest dobór śruby napędowej, wyważenie łodzi, zmiana kąta ustawienia silnika w stosunku do łodzi (zmiana tego ustawienia pozwala oderwać dziób łodzi od powierzchni wody lub „przykleić” go do powierzchni wody! Zmian takich dokonuje się w zależności od siły wiatru i sfalowania akwenu, by ustabilizować łódź), dobór odpowiedniej mieszanki paliwa z olejem. Na treningu dokonuje się także kontroli prędkości i przyspieszenia łodzi. Do tych celów wykorzystywane są urządzenia GPS.
Dopiero tak przygotowane łodzie mogą wystartować w zawodach. Podczas zawodów, po każdym wyścigu sprawdzane jest wiele punktów krytycznych, które mają wpływ na bezpieczeństwo zawodnika i sprawne działanie całego zestawu sprzętowego. Kontroli takiej dokonuje sam zawodnik wraz z mechanikami wchodzącymi w skład zespołu.
Patronat medialny nad Aktio Powerboat Racing Team objęła redakcja Tawerny Skipperów.