TYP: a1

Staffan Lindberg wygrywa Marina Kamień Pomorski Match Race

poniedziałek, 21 lipca 2014
Informacja prasowa | Magda Makowska
Kamień pomorski match raceFińska załoga Staffana Lindberga po trzech dniach zmagań w Kamieniu Pomorskim wygrała w finale z francuską załogą Arthura Herremana i zdobyła kwalifikację do Pucharu Świata Alpari World Match Racing Tour.

Po niecałym tygodniu odpoczynku po Polskie LNG Mistrzostwa Europy w Match Racingu jedenaście załóg z całego świata przyjechało do Kamienia Pomorskiego na kolejny przystanek cyklu Polish Match Tour. Regaty rozpoczęły się w piątek, 18.lipca 2014 rundą kwalifikacyjną ‘każdy z każdym’. Po pierwszym dniu niekwestionowanym liderem była załoga Patryka Zbroi, która przegrała jedynie jeden pojedynek na pięć stoczonych. Dobrą passę Zbroja kontynuował drugiego dnia rozgrywek Round Robin, które ostatecznie zakończył na drugim miejscu. Lepszy był tylko Francuz Arthur Herreman, który jako zwycięzca kwalifikacji awansował bezpośrednio do półfinałów.

Do ćwierćfinałów oprócz Zbroi awansowały jeszcze dwie polskie załogi – Przemysława Tarnackiego i Rafała Sawickiego. Tarnacki pokonał swojego przeciwnika z Australii Matthew Jerwooda i jako jedyny z Polaków awansował do półfinałów. Sawickiemu nie udało się pokonać Lindberga a Zbroja niespodziewanie przegrał z Duńczykiem Lucasem Lierem.

Po zaciętych wyścigach półfinałowych do finału awansował Lindberg i Herreman, a o trzecie miejsce walczyły załogi Tarnackiego i Liera na jachtach „Subaru” i „D.A.D”. Po nieudanym występie na Polskie LNG Mistrzostwa Europy Polakowi udało się wywalczyć trzecie miejsce i stanąć na podium Marina Kamień Pomorski Match Race. „Cieszę się że udało nam się wrócić do Kamienia Pomorskiego. To dla nas ostatni sprawdzian formy przed Sopot Match Race i dobrze, że go zdaliśmy” –powiedział Tarnacki.

Drugie miejsce zajęła załoga Herremana, a zwycięzcą Marina Kamień Pomorski Match Race został Staffan Lindberg z Finlandii, który otrzymał oficjalne zaproszenie na regaty Alpari World Match Racing Tour. „Byłem tu na misji. Przyjechałem po kwalifikację do Sopot Match Race. I udało się. Misja wykonana” skomentował Lindberg po odebraniu nagrody.

Oficjalne wyniki Marina Kamień Pomorski Match Race:

1. Staffan Lindberg (FIN)
2. Arthur Herreman (FRA)
3. Przemyslaw Tarnacki (POL)
4. Lucas Lier (DEN)
5. Patryk Zbroja (POL)
6. Matthew Jerwood (AUS)
7. Rafał Sawicki (POL)
8. Marek Stańczyk (POL)
9. Szymon Szymik (POL)
10. Jens Hartwig (GER)
11. Sławek Plichta (POL)

Marina Kamien Pomorski Match Race to już drugie regaty kwalifikacyjne do Mistrzostw Świata w Polsce. Pierwsze odbyły się w ramach regat Szczecin Match Race na przełomie maja i czerwca. Organizatorem regat jest MT Partners – Polish Match Tour, MKŻ Opti Kamień Pomorski i Yacht Klub Polski Szczecin, a partnerami imprezy są TBS Kwartał Dominikański, Marina’Club, Pomorze Zachodnie, Subaru Import Polska, Polskie LNG i D.A.D Sportswear – oficjalny dostawca odzieży kadry narodowej PZŻ.
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 23 lutego

Do portu w Akrze zawinął "Borobudur", replika starożytnego statku ludów zamieszkujących Indonezję, co potwierdziło tezę, że dzisiejsi budowniczowie nie zapomnieli rzemiosła żeglarskiego. Rejs z Dżakarty trwał 7 miesięcy, a statkiem dowodził Philip Beal.
poniedziałek, 23 lutego 2004
Zmarł nestor polskiego żeglarstwa Zygmunt Twardowski, pracownik Gdańskiej Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu. W latach 1956-1957 był mistrzem Polski w klasie Finn, później prowadził kadrę narodową w tej klasie.
niedziela, 23 lutego 2003
Kpt Krzysztof Baranowski na jachcie "Polonez" opłynął przylądek Horn jako pierwszy polski żeglarz-samotnik.
piątek, 23 lutego 1973
Odbył się w Warszawie pierwszy powojenny, a XV z kolei Sejmik PZŻ; na prezesa PZŻ wybrano Kazimierza Białkowskiego.
sobota, 23 lutego 1946
Urodził się Juliusz Sieradzki, jachtowy kapitan żeglugi wielkiej, uczestnik olimpiady w Kilonii (1936 r.), projektant małych jachtów mieczowych, także jachtu kabinowego "Farys". Konstruktor popularnej Omegi (1942 r.). Był pierwszym mistrzem Polski w klasi
piątek, 23 lutego 1912