Polskie stocznie. CalipsoYacht -houseboat napędzany słońcem

wtorek, 28 czerwca 2016
Anna Ciężadło
Stocznia powstała w 2009 roku, zaś jej pierwszą jednostką był houseboat Calipso750, którego produkcja pozwoliła firmie nie tylko rozwinąć skrzydła, ale też zdobyć cenne doświadczenie w zakresie produkcji jachtów. Dewizą łodzi Calipso od początku były: wysoka jakość materiałów oraz precyzja wykonania, co przekłada się na doskonałe parametry nautyczne i wysoki komfort użytkowania.

Calipso 23
Fot: http://calipso-yacht.pl


Co robią?


Po sukcesie Calipso 750, wyprodukowanego w ilości ok. 60 sztuk, stocznia zaprezentowała kolejną jednostkę – Calipso 23, będącą kontynuacją poprzedniego modelu, wzbogaconą o szereg udogodnień. Łódź wyróżnia się przede wszystkim znacznie lepszym doświetleniem wnętrza, a dzięki niewielkiemu ciężarowi i wymiarom, można ją transportować na dwuosiowej przyczepie podłodziowej, bez dodatkowych zezwoleń.

W 2015 roku powstała kolejna jednostka, będąca jak na razie najmłodszym dzieckiem stoczni – Calipso 550, charakteryzująca się dużą zwinnością oraz szybkością, przy zachowaniu charakterystycznego dla firmy komfortu wnętrza.

Ciekawostką jest łódź Calipso 23 „Solarny Podróżnik”, napędzana… energią słońca. Kokpit pokryty ogniwami fotowoltaicznymi umożliwia pływanie z prędkością 3,8 km/h, nawet w pochmurny dzień. Dzięki temu, możliwe jest wpływanie tym houseboatem nawet na akweny oznaczone jako strefa ciszy.

Dla kogo to robią?


Łodzie Calipso przeznaczone są do pływania po wodach śródlądowych oraz przybrzeżnych wodach morskich. Istnieje możliwość wyczarterowania ich na Mazurach lub w kanale Augustowskim.

CALIPSO YACHT w pigułce

Adres: Wiwa – Robert Gzara, 05-270 Marki, ul. Okólna 17 c

Ilość pracowników: 10

Specjalizacja: jachty motorowe

Modele: ŁODZIE MOTOROWE: CALIPSO 750, CALIPSO 23, CALIPSO 550 Tagi: stocznia, jacht, jacht motorowy, Calipso, houseboat
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 23 lutego

Do portu w Akrze zawinął "Borobudur", replika starożytnego statku ludów zamieszkujących Indonezję, co potwierdziło tezę, że dzisiejsi budowniczowie nie zapomnieli rzemiosła żeglarskiego. Rejs z Dżakarty trwał 7 miesięcy, a statkiem dowodził Philip Beal.
poniedziałek, 23 lutego 2004
Zmarł nestor polskiego żeglarstwa Zygmunt Twardowski, pracownik Gdańskiej Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu. W latach 1956-1957 był mistrzem Polski w klasie Finn, później prowadził kadrę narodową w tej klasie.
niedziela, 23 lutego 2003
Kpt Krzysztof Baranowski na jachcie "Polonez" opłynął przylądek Horn jako pierwszy polski żeglarz-samotnik.
piątek, 23 lutego 1973
Odbył się w Warszawie pierwszy powojenny, a XV z kolei Sejmik PZŻ; na prezesa PZŻ wybrano Kazimierza Białkowskiego.
sobota, 23 lutego 1946
Urodził się Juliusz Sieradzki, jachtowy kapitan żeglugi wielkiej, uczestnik olimpiady w Kilonii (1936 r.), projektant małych jachtów mieczowych, także jachtu kabinowego "Farys". Konstruktor popularnej Omegi (1942 r.). Był pierwszym mistrzem Polski w klasi
piątek, 23 lutego 1912