TYP: a1

Kolejny rekordzista w gdyńskim porcie

poniedziałek, 4 marca 2019
Redakcja

Port Gdynia zanotował kolejny rekord! Po Charlotte Maersk, najdłuższym kontenerowcu, jaki kiedykolwiek odwiedził port przyszedł czas na Cap San Juan, który zacumował w gdyńskim porcie w piątek.

Cap San Juan ma 331 m długości, 48,40 m szerokości i 14 m maksymalnego zanurzenia. Rekordowe dla Portu Gdynia parametry to 10 600 TEU ładowności, 123 101 t nośności oraz 118 615 GT. Jednostka została zbudowana w 2015 r. w południowokoreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering i pływa pod banderą Wysp Marshalla. Armatorem statku jest Financial Products Group, a jej operatorem jest Maersk Line. 

[t][/t] [s]Fot. Witold Tylec[/s]

[t][/t] [s]Fot. Witold Tylec[/s]

[t][/t] [s]Fot. Witold Tylec[/s]

[t][/t] [s]Fot. Witold Tylec[/s]

[t][/t] [s]Fot. Witold Tylec[/s]

[t][/t] [s]Fot. Witold Tylec[/s]

[t][/t] [s]Fot. Witold Tylec[/s]

[t][/t] [s]Fot. Witold Tylec[/s]

Tagi: Cap San Juan
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 20 września

Po zwycięstwie w regatach Plymouth-Vilamoura-Plymouth już na Kanale La Manche w silnym wietrze "Almatur II" łamie maszt; po prowizorycznej naprawie jachtu kontynuuje żeglugę do Dover, tuż przed portem w wyniku wywrotki jacht zatonął, a załogę uratowano.
wtorek, 20 września 1983
Rozpoczęły się pierwsze po II wojnie światowej regaty o Puchar Ameryki; wszystkie wyścigi wygrała "Columbia" z Briggsem Cunninghamem jako skipperem.
sobota, 20 września 1958
W Hamburgu został zwodowany "Passat", bark przeznaczony dla armatora Ferdinanda Leisza; przez lata żeglował do Australii i Ameryki Południowej, a obecnie pełni funkcję statku muzeum w Travemuende.
środa, 20 września 1911