TYP: a1

Lato w pełni podczas XIV Regat Unity Line

poniedziałek, 11 sierpnia 2014
Informacja prasowa | Piotr Stelmarczyk
Wyjątkowo dobra pogoda sprzyjała żeglarzom uczestniczącym w XIV Regatach Unity Line. Pełne słońce, letnie ciepło, wiatry od 1 do 3 w skali Beauforta. Gdyby nie godzinny okres flauty podczas startu do pierwszego wyścigu i krótka ulewa podczas zakończenia można mówić o idealnej wręcz pogodzie.


Trzeci wyścig na redzie Portu Dziwnów to kolejne duże, morskie widowisko dla plażowej publiczności. Chciałbym abyśmy jako żeglarze mieli swoich kibiców. Oferujemy im znakomite trybuny – piękne bałtyckie plaże. Mam także kolejne pomysły jak skutecznie dotrzeć do naszej publiczności z informacją o regatach, w przyszłym roku planuję duże banery przy wejściu na plaże z odpowiednią informacją. Oczywiście jak co roku były liczne informacje w Internecie, w tym w planach imprez miast nadmorskich w których odbywały się regaty, w prasie, radio i telewizjach. Ale chciałbym dotrzeć do możliwie wszystkich naszych widzów i informację umieścić na plażach. Zakładam, że może to być jednym z elementów wyboru miejscowości, do której wybiorą się wczasowicze. Oferujemy nie tylko plaże i morze, ale także ciekawe widowiska na morzu.

Zakończenie XIV Regat Unity Line odbyło się w Dziwnowie w sobotę, 9 sierpnia. Nagrody wręczali: Burmistrz Dziwnowa Grzegorz Jóźwiak, Przedstawicielka Dyrekcji Unity Line Aleksandra Wesołowska i Komandor Klubu Żeglarzy Samotników kpt. Janusz Charkiewicz, a całość prowadził autor i organizator Regat Unity Line Piotr Stelmarczyk.

Sędzina Główna Izabella Kidacka ogłosiła następujące wyniku regat:

Grupa I KWR

  • I miejsce „Asso” z kpt. Markiem Lewensteinem
  • II miejsce „Lady Dana” z kpt. Januszem Frączkiem
  • III miejsce „Verano” z kpt. Markiem Wróblewskim

Grupa II KWR

  • I miejsce „Orson” z kpt. Andrzejem Sokołowskim
  • II miejsce „Nefertiti” z kpt. Aleksandrem Mikołajowem
  • III miejsce „Jamir” z kpt. Mirosławem Staniszewskim

Grupa III ORC

  • I miejsce „Wisła” z kpt. Adamem Lisieckim
  • II miejsce „Bryza 33” z kpt. Tomaszem Piaseckim
  • III miejsce „Master 3” z kpt. Bogdanem Wrześniem

Grupa IV jachty bez pomiarów o długości do 8,50 m

  • I miejsce „Polaris” z kpt. Ekhard Manteufel
  • II miejsce „ Fujimo” z kpt. Stanisławem Lenkiewiczem
  • III miejsce „Ostronos” z kpt. Michałem Lesiakiem

Grupa V jachty bez pomiarów o długości od 8,51 m do 10 m

  • I miejsce „Aphrodite” z kpt. Norbert Stoecker
  • II miejsce „Kantapper” z kpt. Waldemarem Skuza
  • III miejsce „ Lidafin” z kpt. Markiem Antoniukiem

Grupa VI jachty bez pomiarów o długości powyżej 10,01 m

  • I miejsce „Sharki” z kpt. Cezarym Wolskim
  • II miejsce „Lalelu” z kpt. Herwig Dressler
  • III miejsce „ Ella Pie” z kpt. Detlef Krause

Grupa VII żeglarze samotni

  • I miejsce „Loxa” z kpt. Władysławem Chmielewskim
  • II miejsce „Atlantic Puffin” z kpt. Szymonem Kuczyńskim
  • III miejsce „Seba” z kpt. Ralf Pritzkow

Grupa VIII Jachty sportowe bez pomiarów

  • Tomahawk Team Bakista z kpt. Patrykiem Zbroją

Tomahawk Team Bakista z kpt. Patrykiem Zbroją okazał się jachtem, który wszystkie wyścigi pokonał najszybciej w czasie bezwzględnym.

Przesyłam wyniki regat oraz moje fotografie z dnia 09.08 i Olivii Pogonowskiej z zakończenia. Zapraszam uczestników regat do napisania reportaży z regat.
Przesyłam pozdrowienia,
Piotr Stelmarczyk

Wyniki Regat Unity Line:


 
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 2 czerwca

Na "Tawny Pipit" jako wtedy najstarszy żeglarz (75 lat) wyruszył w samotny rejs z New Jersey do Europy Stefan Szwarnowski. Rejs zakończył w Kornwalii (13.08) wejściem na skały Sandy Mouth koło Bude w Kornwalii.
piątek, 2 czerwca 1989
Opuściło Świnoujście "Roztocze" z Kpt. Kazimierzem Goebelem wychodząc w rejs dookoła Islandii.
środa, 2 czerwca 1976
W Gdyni kończy się rejs "Daru Pomorza" wokół Przylądka Horn. Było to pierwsze polskie przejście Hornu.
środa, 2 czerwca 1937
Konstanty Maciejewicz wstępuje do Morskiego Korpusu Kadetów w Petersburgu.
niedziela, 2 czerwca 1907
Za zgodą władz cesarskich powołane zostało Warszawskie Towarzystwo Wioślarskie; WTW miało na celu "zachęcenie ludności miejskiej do jazdy na łodziach wiosłowych i żaglowych". Dla potrzeb żeglarzy sprowadzono z Gdańska gaflowy kuter mieczowy "Boruta" o pow
czwartek, 2 czerwca 1881